EVA Solo er en dansk virksomhed, der er kendt for deres design- og kvalitetsprodukter til hjemmet. Den CSR-rapport vi har udarbejdet, beskriver både virksomhedens sociale engagement og miljømæssige ansvar. Processen bag udarbejdelse af en CSR-rapport varierer fra virksomhed til virksomhed, men generelt mener vi den bør indeholde følgende trin:
Indsamling og analyse af data. Dette trin involverer at indsamle data om virksomhedens aktiviteter og deres påvirkning på samfundet og miljøet. Dataene skal analyseres for at identificere eventuelle problemer eller områder, hvor virksomheden kan forbedre sig.
En CSR-rapport med en stærk visuel fremtoning.
Skabt til at vise overskud og kvalitet
EVA Solo er kendt for deres minimalistiske og skandinaviske design, som er afspejlet i deres visuelle identitet. Deres produkter er typisk præsenteret i enkelte, stilrene fotografier, ofte mod en neutral baggrund, der fremhæver produktets design og funktioner.
Farvepaletten er også enkel og stilren med sort og hvid som de primære farver. Dette understreger deres fokus på kvalitet og minimalisme og kan også være et udtryk for deres skandinaviske rødder.
Deres visuelle elementer er ofte tidløse og med et touch af elegance, der reflekterer deres design filosofi, som er at designe produkter med høj kvalitet og funktionalitet, samtidigt med at de er æstetisk tiltalende.
Alt dette har vi som grafisk design bureau selvfølgelig taget højde for med udarbejdelsen af deres CSR-rapport, vores mål er at ramme deres æstetik, stil og guidelines.
Man kan se alt det i den CSR-rapport vi har lavet for dem, tager vi højde for det enkelte stilrene sknadinaviske design, så den er let og overskuelig på samme tid. Produkterne er præsenteret i en afslappet og naturlig atmosfære, som skal reflektere deres formål og brug i hverdagen.
Deres visuelle identitet er gennemgående og er konsistent på deres hjemmeside, kataloger, annoncer og pakningsdesign. Dette bidrager til at styrke deres brandgenkendelse og signalerer kvalitet, stilrenhed og elegance. Så dette skal selvcfølgelig også gøre sig gældende i den CSR-rapport vi, som grafisk design bureau har lavet til dem.