Måske har din virksomhed allerede en visuel identitet, der fortæller alt om virksomheden. Men så er næste spørgsmål, om den nu også fortæller det rigtige? For det er naturligvis heller ikke ligegyldigt, hvad den fortæller.
Det er ofte de små ting, der udgør grundlaget for, hvad forbrugerne identificerer dit brand med. Og forbrugerne er lynhurtige til at danne sig en mening om dit brand – på både godt og ondt. Vi ser alt for mange tilfælde, hvor virksomheder fortæller en helt anden historie, end de egentlige ønsker. En god visuel identitet skal nemlig være forankret i virksomhedens kernefortælling, værdier og målgruppe. Det sætter krav til de mange elementer, der skal spille sammen for at skabe helheden.
Hos Brand Surface kan vi hjælpe dig med enten en hel nyfortolkning eller blot en opstramning af en eksisterende grafisk profil. For mindre virksomheder kan det være en hjælp at starte i det små for derefter at udbygge med flere elementer løbende.
Eksempler på elementer, der kan indgå i en visuelle identitet, kan være:
- Designmanual
- Logo
- Brevlinje
- Hjemmeside
- Visitkort
- E-mail signatur
- Ikoner og Grafik
- Flyer
- Brochure