BrandSurface ®

Grafisk opsætning

Grafisk opsætning

Giv dit indhold en professionel grafisk opsætning, med din visuelle identitet i tankerne

Grafisk design kan ses som spændingsfeltet mellem teknik, kreativitet og godt håndværk. Det er der, hvor strategi bliver omsat til praktik. Mange tror fejlagtigt, at godt design alene handler om at få tingene til at se godt ud, men vi mener også, at det er altafgørende at få tingene til at se rigtige ud. Mange timers arbejde på at indsamle data, lave kvantitative undersøgelser, lave indhold til rapporter går desværre alt for ofte tabt i misforståede eller oversete budskaber. Ofte af den grund at materialet bliver præsenteret på en uinteressant eller uoverskuelig måde. Grafisk opsætning kan beskrives som en ’make-over’ af dit arbejde, som styrker indholdet og gør det mere spiseligt. En god grafisk opsætning forstærker kommunikative budskaber, skaber fokus, strukturerer information og gør komplekst indhold let tilgængeligt.

Grafisk opsætning og grafiske løsninger på tværs af alle platforme med os som grafisk design bureau

Nogle påstår at trykte medier er ved at uddø. Hos Brand Surface oplever vi, at nogle typer af tryksager bliver erstattet af digitale løsninger og at der trykkes i mindre oplag end tidligere. Men derfra til at uddø er der i vores optik lang vej. Tryksager og dermed grafisk opsætning har i særdeleshed stadig sin berettigelse og findes fortsat i mange forklædninger i samfundet omkring os. Vi elsker duften af tryksværte og kan vores kram, når det gælder at levere design i de rigtige standarder for tryk. Når det er sagt, har vi også stor ekspertise indenfor cross-platform løsninger, der blander både offline- og online medier. Dette kræver viden omkring professionelt grafisk opsætning. Som grafisk bureau skaber vi dagligt grafiske løsninger, der spiller sammen på tværs – både i det fysiske rum og i det digitale rum.

Eksempler på grafisk opsætning af indhold:

  • Bøger, magasiner og publikationer
  • Visitkort og brevlinje
  • POS materiale
  • Skiltning
  • Præsentationer og skabeloner
  • Plakatdesign
  • Rapporter
  • Infografik
  • Diagrammer og illustrationer
  • Ikoner og piktogrammer
  • visuel identitet

 

Hvorfor er en stærk grafisk opsætning vigtig?

Din virksomheds grafiske og visuelle profil kan være altafgørende for mersalg

En stærk grafisk opsætning er vigtigt for klart og effektivt at formidle budskabet og historien bag din virksomhed. Det hjælper også med at fange modtagerens opmærksomhed, give et positivt førstehåndsindtryk og generere mere salg.

Grafisk layout involverer brugen af typografi, farveteori og layoutdesign, der kan bruges til at skabe en visuel historie og guide din målgruppe gennem din visuelle profil. Typografi kan bruges til at skabe hierarki og formidle budskaber på subtile måder. Farveteori kan bruges til at skabe følelser og associationer, og layoutdesign kan bruges til at guide modtagerens øje gennem det grafisk opsatte projekt.

En god grafisk opsætning kan også hjælpe med at øge brandets konsistens og genkendelse. Ved at følge brandretningslinjer og sikre ensartethed i typografi, farve og layout kan du øge genkendeligheden og samtidig styrke en stærk visuel identitet.
Endelig er det vigtigt, at dit projekt er responsivt og kan ses på flere enheder og skærmstørrelser. Med den stigende brug af mobile enheder er det vigtigt, at grafikken ser stilfuld ud og passer på alle enheder.

For at hjælpe virksomheder med at kommunikere deres budskab klart og effektivt, gøre et positivt førstehåndsindtryk, øge brandkonsistens og bevidsthed og sikre, at deres visuelle identitet ser godt ud på tværs af flere enheder og skærmstørrelser. En stærk grafisk opsætning er altafgørende. 
Alt dette kan vi som grafisk design bureau hjælpe jer med!

Lyder det interessant?

Kontakt os for at høre, hvordan vi som grafisk design bureau kan hjælpe dig og din virksomhed.

Læs mere om vores andre kompetencer

Emballagedesign